Μπερδέματα, ενστάσεις και πολιτικές κόντρες για τα θέματα των Πανελληνίων! | Alla-Dalon Epirus Magazine
Ιωάννινα

Μπερδέματα, ενστάσεις και πολιτικές κόντρες για τα θέματα των Πανελληνίων!


Μπερδέματα, ενστάσεις και πολιτικές κόντρες για τα θέματα των Πανελληνίων!Αρρυθμιών συνέχεια στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μετά τη σύγχυση που προκλήθηκε το πρωί με την εκτύπωση των θεμάτων της Φυσικής σε μερικά εξεταστικά κέντρα ήρθε η ώρα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών να αντιδράσει.
Η ΕΕΦ διατύπωσε ενστάσεις για την...
ποιότητα των θεμάτων της Φυσικής, στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης,.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση της επιτροπής επίλυσης των θεμάτων, επισημαίνεται ότι τα θέματα κάλυπταν σχεδόν το εύρος της εξεταστέας ύλης. Ήταν απαιτητικά και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, ωστόσο δεν είχαν την απαραίτητη διαβάθμιση.
Όπως υποστηρίζουν οι φυσικοί, τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης. Τρεις ερωτήσεις (Β2,Δ2,Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.
Η Επιτροπή υποστηρίζει, τέλος, ότι προκλήθηκε σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την Επιτροπή των Εξετάσεων, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, γεγονός που επιβάρυνε τη συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης διαγωνίστηκαν σήμερα στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων αναφέρεται σε ανακοίνωσή της στα θέματα που επελέγησαν και υπογραμμίζει ότι:
- Σχετικά με το κείμενο, το απόσπασμα από τον «Κρητικό» του Διονυσίου Σολωμού περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη και προσφέρεται για επεξεργασία από τους μαθητές.
- Σχετικά με τις ερωτήσεις, αυτές ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών, δεδομένου ότι στο σύνολό τους οι ζητούμενες απαντήσεις παρατίθενται ως σχόλια είτε στο διδακτικό βιβλίο είτε στο βιβλίο του καθηγητή και προσφέρουν ποικιλία επιλογών (σε σχέση με την επισήμανση εικόνων και σχημάτων λόγου). Ειδικά, επισημαίνεται ότι ο σχολιασμός των στίχων 56-57, που ζητείται στη Γ1 ερώτηση, αφορά τη δραματική κορύφωση του έργου και απαιτεί συνολική θεώρηση του κειμένου.
Τέλος, όπως παρατίθεται το προς σύγκριση απόσπασμα από τη νουβέλα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη δεν δυσκολεύει τους διαγωνιζόμενους στην αναζήτηση και τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών.
Σε σχέση με το αδίδακτο κείμενο, παράλληλα με τη βιβλιογραφική παραπομπή που σωστά δόθηκε, κρίνεται σκόπιμο να δίνεται και η χρονολογική ταυτότητα του κειμένου (α΄ δημοσίευση Νέα Εστία, 1940) προς αποφυγή αναχρονιστικών κρίσεων.
Κόντρα στη ΝΔ για το θέμα των Μαθηματικών
Την ακύρωση του επίμαχου θέματος Δ3 στα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής» των εσπερινών λυκείων και των ΕΠΑΛ ζήτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκη με ερώτηση του προς τον υπουργό Παιδείας:
“ΕΡΩΤΗΣΗ: Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
ΘΕΜΑ: Ακύρωση του θέματος Δ3 του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας»
Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις, δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα με το θέμα Δ3 του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας» των Πανελλαδικών Εξετάσεων, στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της Δ’ Τάξης Εσπερινών Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων. Όπως δηλώνουν έμπειροι μαθηματικοί, η υπόθεση του ερωτήματος είναι λανθασμένη και τα δεδομένα που δόθηκαν δεν ισχύουν, επομένως η ορθή λύση του προβλήματος είναι αδύνατη. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα και να δώσει οδηγίες στους βαθμολογητές ώστε να ακυρωθεί και να μην βαθμολογηθεί το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και να ζητήσει εξηγήσεις από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που το επέλεξε. Κατόπιν αυτών,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός Παιδείας:
Προτίθεται το Υπουργείο να ακυρώσει το συγκεκριμένο θέμα ώστε να μην προσμετρηθεί στη συνολική βαθμολογία των μαθητών στα Μαθηματικά;”
Η κατάθεση της ερώτησης από τον βουλευτή της ΝΔ προς τον Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο -που προέρχεται από το ίδιο κόμμα- προκάλεσε αμηχανία μιας και από καμία άλλη κοινοβουλευτική πτέρυγα δεν έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής αντίδραση για τα θέματα των εξετάσεων.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης παράλληλα ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξηγήσεις για τα θέματα που ορίζει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.


Σου άρεσε;

Σχολίασε