Για χρόνια πολλά, όταν αναφερόταν κάποιος στο Πάσχα, πέντε ήταν ο αριθμός των εικόνων που ασυναίσθητα ερχόταν στο μυαλό…Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ, τα λαγουδάκια, το αρνί, το κόκκινο αβγό και ο Πέτρος Γαϊτάνος.
Για την ακρίβεια, ο μέσος ‘Ελληνας τηλεθεατής συνειδητοποιεί εδώ και πολλά χρόνια πως πλησιάζει η Μεγάλη Εβδομάδα, μόνο όταν δει κάποια διαφήμιση εφημερίδας που δίνει δώρο cd του ξανθομάλλη καλλιτέχνη να ψέλνει το “Αι γενεαί πάσαι” ή το τροπάριο της Κασσιανής. Η φωνή του ηχεί στα αυτιά του συνειδητοποιημένου Έλληνα, ως καμπανάκι προετοιμασίας για στιγμές κατάνυξης....
Αυτά συνέβαιναν μέχρι να εμφανιστεί το αντίπαλον δέος. Ένας μαθητής, με “αισθαντική” φωνή, μελαχρινότατος, με εκφραστικά… φρύδια (σήμα κατατεθέν) και μια αλφαδιασμένη χωρίστρα, που δεν άφηνε περιθώριο σε καμία από τα 3.500.000 τρίχες του να αναπτύξει διαφορετική φορά.
Ο Χρήστος Σαντικάι, αντίθετα με το στυλ του Πέτρου Γαϊτάνου, θέλησε να επενδύσει και στη σκηνική παρουσία. Στα βιντεάκια που κυκλοφορούν και στο youtube, ο νεαρός καλλίφωνος χρησιμοποιεί πολύ τις μούτες (εκφράσεις προσώπου), τα φρύδια, αλλά και τα χέρια, σε βαθμό που να πιστεύεις πως θα φωνάξει στα βουνά και τα λαγκάδια… “δικό σας”!
Φυσικά, όλα αυτά έρχονται σε αντίθεση με το “καθεστώς” Γαϊτάνου, που ψέλνει πάντα με κατάνυξη. Μάτια υγρά, ξανθά μαλλιά, σαν άγγελος που ξέφυγε από τον θόλο της Καπέλα Σιξτίνα, που φιλοτέχνησε ο Μιχαήλ Αγγελος. Ο Γαϊτάνος δεν προκαλεί με τις κινήσεις του, αφήνει μόνο τη φωνή του να κυριαρχεί, σε αντίθεση με τον εκσυγχρονιστή Σαντικάι, που κουνάει τα πόδια του με ρυθμό, κάνοντας κινήσεις βγαλμένες από soul λειτουργία σε εκκλησία του Χάρλεμ.
Η εμφάνιση του “μεταρρυθμιστή” έδωσε φυσικά περαιτέρω αίγλη στον “παραδοσιακό”. Η showbiz, άλλωστε, λειτουργεί με δίπολα. Βίσση εναντίον Βανδη, Λάκης εναντίον Ντενίση. Αλίκη εναντίον Καρέζη, Καραμανλής εναντίον Παπανδρέου, Τομ εναντίον Τζέρυ.
Ακόμη και το καπιταλιστικό σύστημα, άλλωστε, εκεί στηρίζεται…
Για παράδειγμα, αν δεν υπήρχε ο Χρήστος Σαντικάι, οι τροϊκανοί θα ζητούσαν σίγουρα από την κυβέρνηση να “σπάσει” και το μονοπώλιο του Πέτρου Γαϊτάνου.