Διαβάστε τις απαντήσεις στην Ιστορία, τη Φυσική και τη Βιολογία - Δείτε τα θέματα που «έπεσαν» στα τέσσερα θέματα που διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές.
Συνεχίστηκαν για δεύτερη ημέρα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στη Βιολογία, τη Φυσική, τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής καθώς και στην Ιστορία.Οι απαντήσεις στα θέματα της Ιστορίας
Οι απαντήσεις στα θέματα της Φυσικής
Δείτε τα σχόλια της Φυσικής
Οι απαντήσεις στα θέματα των Μαθηματικών
Οι απαντήσεις στα θέματα της Βιολογίας
Δείτε τα σχόλια της Βιολογίας
Δείτε τα θέματα Ιστορίας Γενικής Παιδείας
Δείτε τα θέματα Μαθηματικών Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄)
Δείτε τα θέματα Βιολογίας Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (ομάδα Β')
Δείτε τα θέματα Φυσικής Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β΄)
Δείτε τα θέματα Φυσικής Εσπερινών Λυκείων
Δείτε τα θέματα Μαθηματικών Εσπερινών Λυκείων
Δείτε τα θέματα Βιολογίας Εσπερινών Λυκείων
Οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζουν βατά τα θέματα των Μαθηματικών. Οι προς εξέταση ασκήσεις δεν έκρυβαν δυσκολίες ενώ όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ μαθηματικός Γιάννης Βαφειαδάκης τα θέματα απευθύνονταν σε μαθητές που είχαν προετοιμαστεί καλά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ήταν απαιτητικά για όσους μαθητές διεκδικούσαν το άριστα ενώ θετικά κρίνεται ότι και τα Μαθηματικά και η Βιολογία ήταν μαθήματα παρόμοιας δυσκολίας, συμπληρώνει ο κ. Βαφειαδάκης.
Τα θέματα της Βιολογίας ήταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Όπως εξηγεί ο καθηγητής Μιχάλης Χαλκιόπουλος τα θέματα κρίνονται ως πρωτότυπα, απαιτούσαν ιδιαίτερη σκέψη και απευθύνονταν σε μαθητές που έχουν κατανοήσει σε βάθος της βιολογία. Όπως συμπληρώνει ο καθηγητής τα θέματα δεν ευνοούν τους «παπαγάλους».
Όσον αφορά τα θέματα της Φυσικής η ΟΕΦΕ σε σχόλιό της αναφέρει ότι καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, ήταν σαφή, επιστημονικά τεκμηριωμένα, είχαν μια πειραματική προσέγγιση της Φυσικής και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας.
Το θέμα 5 απαιτούσε άριστη γνώση της θεωρίας και των λεπτομερειών της ιδίως στο Α5.
ΤΟ θέμα Β ήταν σαφές ως προς τη διατύπωση και απευθυνόταν σε μαθητές που είχαν καλύψει το φάσμα της ύλης.
Το θέμα Γ ήταν συνδυαστικό Ατομικής και Πυρηνικής Φυσικής και είχε κλιμακούμενη δυσκολία (Γ4).
Το θέμα Δ ήταν πρωτότυπο, απαιτούσε από τους ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ να εξάγουν πληροφορία από γραφική παράσταση, κριτική σκέψη στη Φυσική και λιγότερο ικανότητα πράξεων.
«Συγχαίρουμε την επιτροπή εξετάσεων για τα πρωτότυπα θέματα που προσεγγίζουν τη Φυσική με μια σύγχρονη αντίληψη» καταλήγει το σχόλιο της ΟΕΦΕ.
Σε ό, τι αφορά στην Ιστορία, ο καθηγητής Μπάμπης Νικολάου σχολιάζει ότι αναφερόταν σε καίρια και σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Τα θέματα κρίνονται ως βατά για τον επαρκώς προετοιμασμένο υποψήφιο. Ιδιαίτερα οι πηγές αναφέρονταν σε χρονική περίοδο κρίσιμη για την ιστορία του νεοελληνικού κράτους.