Οργή και λύπη προκάλεσαν σε ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος οι δηλώσεις μέλους του Ποταμιού και υποψήφιου ευρωβουλευτή της ΔΗΜ.ΑΡ. για το Αγιο Φως.
Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμος δήλωσε πως λυπάται για το κατάντημα του συγγραφέα, ο οποίος «προσπαθεί να πολεμήσει έναν θεσμό 2.000 ετών που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Ορθοδοξίας...Θα είναι κρίμα να χάσει και την ψυχή του». Ο μητροπολίτης Σύρου δήλωσε στην «Espresso»:
«Το θαυμαστό φαινόμενο του Αγίου Φωτός αποτελεί για εμάς τους ορθοδόξους μια πολυαιώνια παράδοση, μαρτυρούμενη όχι μόνο από τους πατέρες που φυλάσσουν τη Θερμοπύλη της πίστεως και του γένους στον Πανάγιο Τάφο του Κυρίου, αλλά και από πλείστους όσους ανά τους αιώνες αυτόπτες μάρτυρες του θαύματος.
Πάντοτε βέβαια θα υπάρχουν κι εκείνοι που αμφισβήτησαν και αμφισβητούν ή και αρνούνται την αυθεντικότητα του Αγίου Φωτός, όπως κι εκείνοι που αρνήθηκαν ή και αρνούνται το φως του κόσμου, τον Ιησού Χριστό.
Το Αγιο Φως, που και η ελληνική Πολιτεία σέβεται και τιμά, είναι η ορατή πνευματοποίηση και επί τα βελτίω αλλοίωση και του υλικού κόσμου, που επήλθε ως απόρροια της Αναστάσεως του Κυρίου, δι' ης τα πάντα καινά ποιεί!».
Ο μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλος δήλωσε στην «Εspresso»: «Προφανώς ο άνθρωπος αυτός δεν έχει παρακολουθήσει την τελετή του Αγίου Φωτός και δεν έχει ιδία αντίληψη. Είναι εμπαθής και οι απόψεις του είναι αποκρουστικές. Ο κ. Δήμου δεν είναι τυχαίο ότι επέλεξε τη Μεγάλη Εβδομάδα για να δημοσιοποιήσει τις εμετικές του απόψεις. Θα έλεγα ακόμη στον κ. Δήμου ότι ποτέ δεν είναι αργά να έρθει κοντά στον Χριστό». Ο μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ εξέδωσε μακροσκελή ανακοίνωση θέτοντας στον κ. Δήμου μια σειρά ερωτημάτων σχετικά με το Αγιο Φως. Μεταξύ αυτών και το ακόλουθο:
«Εἶναι πανθομολογούμενο τό γεγονός ὅτι μία ἀπό τίς ἰδιότητες τοῦ Ἁγίου Φωτός πού μέ ἀστραπές κατέρχεται στόν Πανάγιο Τάφο καί ἀνάπτει αἰφνιδίως καί μυστηριωδῶς καντήλια καί λαμπάδες πού κρατοῦν οἱ πιστοί σέ ὅλο τό εὗρος τοῦ Πανιέρου Ναοῦ εἶναι ἡ ἰδιότης τῆς ἀκαΐας γιά τά πρῶτα λεπτά τῆς ἐμφανίσεώς Του, πῶς ἑρμηνεύεται αὐτό τό πασίδηλο καί αὐταπόδεικτο γεγονός ἐάν πρόκειται κατά τόν κ. Δήμου γιά εἰδωλολατρικό σύμβολο;».
Οι δύο «αφώτιστοι» της ΔΗΜ.ΑΡ. Και του Ποταμιού
Το Αγιο Φως έβαλαν στο στόχαστρό τους ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. Ανδρέας Παπαδόπουλος και το μέλος του κόμματος του Σταύρου Θεοδωράκη, ο συγγραφέας Νίκος Δήμου.
Τι έγραψε σε άρθρο του ο συγγραφέας Δήμου: «Οσο πλησιάζει το Πάσχα και σκέπτομαι πως πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Αγιο Φως και να το υποδεχθούμε με τιμές αρχηγού κράτους, γίνομαι εμμανής αντικληρικός.
Και υποθέτω πως το ίδιο θα γινόταν και ο Ιησούς, που απ΄ ό,τι ξέρουμε, δεν πίστευε σε ειδωλολατρικά σύμβολα - και μάλλον θα μοίραζε τα χρήματα στους φτωχούς». Την επομένη ο Σταύρος Θεοδωράκης (που διευκρίνισε «δεν πάω για μητροπολίτης, αλλά για πολιτικός») έσπευσε να τον «αδειάσει», αλλά άμα ρίξει μια ματιά στην ιστοσελίδα του, θα διαπιστώσει ότι το Πάσχα του 2013 υπήρξε άρθρο συνεργάτη του (Ανδρέας Λασκαράτος) με τίτλο «Η απάτη με το Αγιο Φως».
Εγραφε λοιπόν ο κ. Λασκαράτος: «Σε ό,τι αφορά το “θαύμα” αυτό καθαυτό, έχω τις εξής δύο (μεταξύ πολλών) απορίες: Γιατί χρειάζεται να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο η τελετή; Το Αγιο Φως μιας χρονιάς δεν κάνει και για την επόμενη και για τη μεθεπόμενη; Δεν αντέχει στον χρόνο; Εχει, δηλαδή, περιορισμένη διάρκεια ζωής με ημερομηνία λήξης (στην ετικέτα);». Μετά τον Δήμου ήρθε και ο υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη ΔΗΜ.ΑΡ. Ανδρέας Παπαδόπουλος να δηλώσει:
«Θεωρώ ότι όλη αυτή η διαδικασία με το να ναυλώνεται αεροπλάνο, να πηγαίνει να έρχεται άδειο και όλο αυτό να γίνεται με τιμές αρχηγού κράτους, με τον Στρατό στο αεροδρόμιο να το υποδέχεται, και κόστος έχει, και υπερβολική διαδικασία είναι. Ιδιαίτερα σε αυτές τις περιόδους είναι υπερβολικές όλες αυτές οι διαδικασίες».