Ανάστατος είναι από το μεσημέρι του Σαββάτου ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς θρηνεί για ένα ακόμα τραγικό περιστατικό, με νεκρό έναν αθλητή ηλικίας 19 ετών.
Πρόκειται για τον Νίκο Μπερδέ από τη Βάρδα Πύργου, ο οποίος βρισκόταν στην Αθήνα για να συμμετάσχει σε προπόνηση Dragster με την ειδικά διαμορφωμένη μοτοσυκλέτα του...
Την ίδια ώρα, ένας δεύτερος αθλητής, ο Μανώλης Ξαγοράρης από τη Σαντορίνη, νοσηλεύεται διασωληνωμένος και βαριά τραυματισμένος στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου ΚΑΤ.
Το δυστύχημα συνέβη στον χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, που και στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει αντίστοιχες εκδηλώσεις, τόσο με αυτοκίνητα όσο και με μοτοσυκλέτες. Να σημειώσουμε πως η κατηγορία των αυτοκινήτων είχε την έγκριση της ομοσπονδίας, όχι όμως οι μοτοσυκλέτες, καθώς οι αναβάτες φέρονται να έτρεχαν στο πλαίσιο προπόνησης ενόψει του πρωταθλήματος.Πρόκειται για τον Νίκο Μπερδέ από τη Βάρδα Πύργου, ο οποίος βρισκόταν στην Αθήνα για να συμμετάσχει σε προπόνηση Dragster με την ειδικά διαμορφωμένη μοτοσυκλέτα του...
Την ίδια ώρα, ένας δεύτερος αθλητής, ο Μανώλης Ξαγοράρης από τη Σαντορίνη, νοσηλεύεται διασωληνωμένος και βαριά τραυματισμένος στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου ΚΑΤ.
Εκεί, στον τόπο της τραγωδίας, βρέθηκε η κάμερα του zougla.gr. Οι αστυνομικοί της Tροχαίας Ελληνικού, που ανέλαβαν την υπόθεση, έχουν τοποθετήσει ταινίες και κώνους, και προσπαθούν μέσα από μαρτυρίες να καταλήξουν στα αίτια του δυστυχήματος. Οι μοτοσυκλέτες των δύο νεαρών, οι οποίες έχουν μετατραπεί σε μια άμορφη μάζα σιδερικών, φυλάσσονται σε ειδικό χώρο της Τροχαίας και δεν επιτρέπεται στους δημοσιογράφους να καταγράψουν εικόνες μέχρι να ολοκληρωθεί η προανάκριση.
Μιλώντας αποκλειστικά στο zougla.gr, ο διοργανωτής Μανώλης Διακάκης τόνισε πως η διοργάνωση αυτή ήταν ευκαιρία για μερίδα μοτοσικλετιστών να κάνουν προπόνηση, ο καθένας για τους δικούς του λόγους: «Δίνουμε την ευκαιρία στα "Drag Day" που κάνουμε για τα αυτοκίνητα, για να έχουν τη δυνατότητα όλοι αυτοί που τρέχουν στους αγώνες αλλά και κάποιοι άλλοι που μπορεί να τρέχουν στους δρόμους για κάποιες κόντρες, που είναι κάτι πιο επικίνδυνο, να προπονηθούν μέσα σε έναν χώρο που είναι φτιαγμένος, ασφαλής, και ξέρουν ότι δεν θα τους πεταχτεί κανένα αυτοκίνητο ή αν φύγουν κάπου θα έχουν εμπόδια σωστά να τους σταματήσουν και όχι κανένα δέντρο ή καμία μπαριέρα».
Ο κ. Διακάκης αναφέρθηκε φυσικά και στο δυστύχημα, που συνέβη αφού ολοκλήρωσαν τις προσπάθειές τους οι οδηγοί των αυτοκινήτων αλλά και 80 περίπου μοτοσυκλετιστές: «Ήταν η κακιά στιγμή, το τάιμινγκ ήταν δέκατα του δευτερολέπτου, τον εμβόλισε...» είπε χαρακτηριστικά, ενώ μίλησε και για την εικόνα σοκ που αντίκρισε όταν πήγε στο σημείο της σύγκρουσης: «Ήταν δύο αναβάτες πεσμένοι κάτω, με τις μοτοσυκλέτες σε κακή κατάσταση. Δυστυχώς, η κατάσταση και ιδίως με δύο νεαρά άτομα ήταν σοκαριστική...».
Η εικόνα, όμως, που περιγράφει στο zougla.gr αθλητής που πήρε μέρος στους αγώνες είναι διαφορετική. Όπως υποστηρίζει και ο ίδιος και άλλοι συναθλητές του, μισή ώρα πριν από το τραγικό περιστατικό είχαν διαμαρτυρηθεί στους υπεύθυνους της διοργάνωσης για το ότι δεν μπορούσαν να διακρίνουν το σημείο του τερματισμού. Ήταν μάλιστα και από τους πρώτους που έφτασαν δίπλα στα δύο παιδιά, δευτερόλεπτα μετά το δυστύχημα.
Αλλά και ο δημοσιογράφος Αντώνης Λεκόπουλος, που βρέθηκε στους αγώνες, υποστήριξε ότι δεν τηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας και δεν είχε τοποθετηθεί από τους διοργανωτές υπεύθυνος στην γραμμή τερματισμού, για να ενημερώνει την αφετηρία ότι η κούρσα έχει ολοκληρωθεί.
Εξίσου σημαντική είναι η μαρτυρία του Δημήτρη Καρανικόλα, δημοσιογράφου μοτοσυκλέτας, ο οποίος ήταν στην εκδήλωση και κατέγραψε αυτά που είδε με τον δικό του τρόπο, καθώς γνωρίζει πολύ καλύτερα από τον κάθε απλό θεατή το αντικείμενο των αγώνων.
Διαβάστε τι έγραψε στο Facebook:
Επειδή πέφτει πολλή παραπληροφόρηση από site που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο… Τι είναι λάθος και σωστό δεν πρόκειται να το επισημάνω. Τα συμπεράσματα δικά σας. Το παπάκι του Νίκου ξεκινάει μαζί με άλλη μοτοσυκλέτα για το 400άρι. Τα ζευγάρια θα μπορούσαν να είναι κάλλιστα ένα Hayabusa Nitro με ένα παπάκι, προφανώς για γρήγορη ροή λόγω πολλών συμμετοχών. Είδαμε διάφορα αλλόκοτα περάσματα, όχι χωρισμένα σε κατηγορίες. Το πέρασμα γίνεται και το παπάκι ίσως αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα ή απλά κινήθηκε αργά μετά τον τερματισμό. Άμεσα με την ολοκλήρωση του 400αριού, ξεκινάει άλλο ζευγάρι, Hayabusa με GSX-R1000 K4, αφού δεν υπήρχε κάποιος να ενημερώσει την εκκίνηση ότι υπάρχει ακόμα κάποιος στο διάδρομο. Οι προβολείς που είχαν τοποθετηθεί για να φωτίζουν το βράδυ ήταν τοποθετημένοι μέχρι πολλά μέτρα μετά το 400άρι. Το 400άρι προσδιοριζόταν από το ότι απλά τελείωναν οι κορίνες. Οι προβολείς όμως που συνέχιζαν μέχρι την έξοδο διαφυγής (600m περίπου) μπέρδεψαν πολλούς αγωνιζόμενους που συνέχισαν να πατάνε και μετά τα 400m. Έτσι λοιπόν και ο αναβάτης του Κ4 προφανώς «έχασε» το 400άρι και συνέχισε να επιταχύνει για παραπάνω μέτρα. Το παπάκι από τη δεξιά λωρίδα, στρίβει αριστερά για την έξοδο διαφυγής. Ο κόντρα αέρας κατευθύνει μακριά τον ήχο και δεν αντιλαμβάνεται το Κ4 που έρχεται με πάνω από 260km/h και τον εμβολίζει αφρενάριστος στο πλάι. Τα 1000 περνάνε το 400άρι με 235-245km/h. Στα 600m τα χιλιόμετρα αναλογίζεστε πόσα είναι.
Στην εκκίνηση κανείς δεν έχει καταλάβει κάτι, αφού και στο τέλος δεν υπήρχε κάποιος να ενημερώσει. Ετοιμάζεται να φύγει το επόμενο ζευγάρι, το οποίο μάλιστα καθυστερεί αρκετά για να ρίξουν κάποιο υγρό στην κόλλα. Ο χρόνος κυλάει και ξαφνικά βλέπουμε ένα Hayabusa να κατεβαίνει ανάποδα το διάδρομο με όλο τον κόσμο να του φωνάζει, αφού δεν ξέραμε τι είχε γίνει. Το παλικάρι έντρομο ενημερώνει για το ατύχημα και κινητοποιείται ομάδα κριτών και το ένα και μοναδικό ασθενοφόρο.
Φτάνει και παίρνει τον σοβαρότερα (υποθετικά) τραυματισμένο, ο οποίος πληροφορούμαστε ότι δεν είχε καμία επικοινωνία, απλά ανέπνεε. Στην εκκίνηση καμία πληροφόρηση. Περνάνε περίπου 25 λεπτά και ξεκινάω με τα πόδια να καλύπτω τα 600 μέτρα. Φτάνω και βλέπω ένα χαμό. Ένα διαλυμένο Κ4 αρκετά μακριά από το σημείο σύγκρουσης και το παπί σε άλλη κατεύθυνση τελείως τσαλακωμένο, σχεδόν κομμένο στα δύο. Παντού κομμάτια σπαρμένα και το ένα παιδί που περίμενε ασθενοφόρο να είναι ξαπλωμένο κάτω. Την εικόνα του δεν την περιγράφω λεπτομερώς. Απλά ανέπνεε αλλά δεν καταλάβαινε τίποτα. Από πάνω του συναθλητές μας να τα έχουν χαμένα και να προσπαθούν να του δώσουν κουράγιο και να του μιλάνε συνεχώς. Μετά από κανένα 10λεπτο ακόμα, μηχανές συνοδεύουν το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να παραλάβει το παιδί, αφού δεν έβρισκε πώς να έρθει στο σημείο. Το παίρνουν και φεύγουν μετά από 50, ίσως και παραπάνω λεπτά που ήταν στο έδαφος σκεπασμένο με μια ηλιοπροστασία που του βάλανε πάνω του κάποιοι συναθλητές γιατί προφανώς κρύωνε και από εκεί και κάτω ξέρετε τη συνέχεια.
Ποια είναι η κατάσταση της υγείας του δεύτερου αθλητή
Σε επικοινωνία που είχαμε με το νοσοκομείο ΚΑΤ, στο οποίο νοσηλεύεται ο αναβάτης της Suzuki GSXR 1000 Μανώλης Ξαγοράρης, ο θεράπων ιατρός Νίκος Μουρελάτος μάς ξεκαθάρισε ότι δεν δίνεται καμία πληροφορία για τον νεαρό αθλητή. Ωστόσο και σύμφωνα με μαρτυρία εργαζομένου μέσα από το νοσοκομείο, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, πρόκειται για πολύ σοβαρό περιστατικό, καθώς ο Μανώλης Ξαγοράρης νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη μονάδα εντατικής θεραπείας, ενώ θα πρέπει να περάσουν μερικά 24ωρα πριν από κάποια ένδειξη για την πραγματική κατάσταση της υγείας του.
Διαβάστε τι έγραψε στο Facebook:
Επειδή πέφτει πολλή παραπληροφόρηση από site που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο… Τι είναι λάθος και σωστό δεν πρόκειται να το επισημάνω. Τα συμπεράσματα δικά σας. Το παπάκι του Νίκου ξεκινάει μαζί με άλλη μοτοσυκλέτα για το 400άρι. Τα ζευγάρια θα μπορούσαν να είναι κάλλιστα ένα Hayabusa Nitro με ένα παπάκι, προφανώς για γρήγορη ροή λόγω πολλών συμμετοχών. Είδαμε διάφορα αλλόκοτα περάσματα, όχι χωρισμένα σε κατηγορίες. Το πέρασμα γίνεται και το παπάκι ίσως αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα ή απλά κινήθηκε αργά μετά τον τερματισμό. Άμεσα με την ολοκλήρωση του 400αριού, ξεκινάει άλλο ζευγάρι, Hayabusa με GSX-R1000 K4, αφού δεν υπήρχε κάποιος να ενημερώσει την εκκίνηση ότι υπάρχει ακόμα κάποιος στο διάδρομο. Οι προβολείς που είχαν τοποθετηθεί για να φωτίζουν το βράδυ ήταν τοποθετημένοι μέχρι πολλά μέτρα μετά το 400άρι. Το 400άρι προσδιοριζόταν από το ότι απλά τελείωναν οι κορίνες. Οι προβολείς όμως που συνέχιζαν μέχρι την έξοδο διαφυγής (600m περίπου) μπέρδεψαν πολλούς αγωνιζόμενους που συνέχισαν να πατάνε και μετά τα 400m. Έτσι λοιπόν και ο αναβάτης του Κ4 προφανώς «έχασε» το 400άρι και συνέχισε να επιταχύνει για παραπάνω μέτρα. Το παπάκι από τη δεξιά λωρίδα, στρίβει αριστερά για την έξοδο διαφυγής. Ο κόντρα αέρας κατευθύνει μακριά τον ήχο και δεν αντιλαμβάνεται το Κ4 που έρχεται με πάνω από 260km/h και τον εμβολίζει αφρενάριστος στο πλάι. Τα 1000 περνάνε το 400άρι με 235-245km/h. Στα 600m τα χιλιόμετρα αναλογίζεστε πόσα είναι.
Στην εκκίνηση κανείς δεν έχει καταλάβει κάτι, αφού και στο τέλος δεν υπήρχε κάποιος να ενημερώσει. Ετοιμάζεται να φύγει το επόμενο ζευγάρι, το οποίο μάλιστα καθυστερεί αρκετά για να ρίξουν κάποιο υγρό στην κόλλα. Ο χρόνος κυλάει και ξαφνικά βλέπουμε ένα Hayabusa να κατεβαίνει ανάποδα το διάδρομο με όλο τον κόσμο να του φωνάζει, αφού δεν ξέραμε τι είχε γίνει. Το παλικάρι έντρομο ενημερώνει για το ατύχημα και κινητοποιείται ομάδα κριτών και το ένα και μοναδικό ασθενοφόρο.
Φτάνει και παίρνει τον σοβαρότερα (υποθετικά) τραυματισμένο, ο οποίος πληροφορούμαστε ότι δεν είχε καμία επικοινωνία, απλά ανέπνεε. Στην εκκίνηση καμία πληροφόρηση. Περνάνε περίπου 25 λεπτά και ξεκινάω με τα πόδια να καλύπτω τα 600 μέτρα. Φτάνω και βλέπω ένα χαμό. Ένα διαλυμένο Κ4 αρκετά μακριά από το σημείο σύγκρουσης και το παπί σε άλλη κατεύθυνση τελείως τσαλακωμένο, σχεδόν κομμένο στα δύο. Παντού κομμάτια σπαρμένα και το ένα παιδί που περίμενε ασθενοφόρο να είναι ξαπλωμένο κάτω. Την εικόνα του δεν την περιγράφω λεπτομερώς. Απλά ανέπνεε αλλά δεν καταλάβαινε τίποτα. Από πάνω του συναθλητές μας να τα έχουν χαμένα και να προσπαθούν να του δώσουν κουράγιο και να του μιλάνε συνεχώς. Μετά από κανένα 10λεπτο ακόμα, μηχανές συνοδεύουν το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να παραλάβει το παιδί, αφού δεν έβρισκε πώς να έρθει στο σημείο. Το παίρνουν και φεύγουν μετά από 50, ίσως και παραπάνω λεπτά που ήταν στο έδαφος σκεπασμένο με μια ηλιοπροστασία που του βάλανε πάνω του κάποιοι συναθλητές γιατί προφανώς κρύωνε και από εκεί και κάτω ξέρετε τη συνέχεια.
Ποια είναι η κατάσταση της υγείας του δεύτερου αθλητή
Σε επικοινωνία που είχαμε με το νοσοκομείο ΚΑΤ, στο οποίο νοσηλεύεται ο αναβάτης της Suzuki GSXR 1000 Μανώλης Ξαγοράρης, ο θεράπων ιατρός Νίκος Μουρελάτος μάς ξεκαθάρισε ότι δεν δίνεται καμία πληροφορία για τον νεαρό αθλητή. Ωστόσο και σύμφωνα με μαρτυρία εργαζομένου μέσα από το νοσοκομείο, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, πρόκειται για πολύ σοβαρό περιστατικό, καθώς ο Μανώλης Ξαγοράρης νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη μονάδα εντατικής θεραπείας, ενώ θα πρέπει να περάσουν μερικά 24ωρα πριν από κάποια ένδειξη για την πραγματική κατάσταση της υγείας του.