Πανελλαδικές 2013: Δύσκολα τα Μαθηματικά. Εκτιμήσεις | Alla-Dalon Epirus Magazine
Ιωάννινα

Πανελλαδικές 2013: Δύσκολα τα Μαθηματικά. Εκτιμήσεις

Κοινωνία Πανελλαδικές 2013: Δύσκολα τα Μαθηματικά. ΕκτιμήσειςΤόσο στα Αρχαία όσο και στα Μαθηματικά κατεύθυνσης, οι μαθητές αντιμετώπισαν αρκετά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας.
Τα φετινά θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης κρίνονται σίγουρα δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
Αρκετά υποερωτήματα είχαν περισσότερες από μία λύσεις. Αν κάποιος υποψήφιος επέλεγε τις έξυπνες και γρήγορες λύσεις τότε θα κέρδιζε σημαντικό χρόνο. Θα πρέπει...
όμως να γίνει ιδιαίτερη μνεία στο υποερώτημα Β3 του 2ου θέματος το οποίο αιφνιδίασε τους υποψήφιους διότι αυτό που είδαν σε πρώτη ανάγνωση ήταν μια πολυωνυμική εξίσωση 3ου βαθμού με μιγαδικούς συντελ εστές και μιγαδικό άγνωστο.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Eταιρείας (ΕΜΕ) τα θέματα είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά.
Τα ερωτήματα Β1, Β2 εξετάζουν βασικές γνώσεις. Το ερώτημα Β3 είναι, ίσως, το πιο δύσκολο από όλα τα θέματα, καθότι η επιτυχής αντιμετώπισή του απαιτεί λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς. Θέμα Γ: Απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3. Θέμα Δ: Το θέμα αναφέρεται σε ένα μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Η επίλυση του θέματος αυτού απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία και βαθιά κατανόηση των εννοιών.
Το σύνολο σχεδόν των υποψηφίων απέτυχε παταγωδώς σε αυτό το υποερώτημα αφού δεν είχαν αντιμετωπίσει πότε στο παρελθόν θέμα τα αντίστοιχης μορφής.
Το δυσάρεστο ήταν ότι το δυσκολότατο αυτό υποερώτημα ήταν ενταγμένο στο 2ο θέμα το οποίο κατά τεκμήριο είναι το ευκολότερο με αποτέλεσμα να δημιουργήσει πολύ κακή ψυχολογία στους εξεταζόμενους στην αντιμετώπιση των επόμενων θεμάτων.

Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Eταιρεία καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης και υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία, με εξαίρεση το ερώτημα Β3.
Η καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων ήταν απαραίτητη και τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3.

Τέλος, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτίθεται να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με μελέτη και διερεύνηση, για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μαθηματικά κατεύθυνσης, Πανελλήνιες 2013: Θέματα, λύσεις



Σου άρεσε;

Σχολίασε