Συνέχεια των Πανελλαδικών εξετάσεων σήμερα Παρασκευή 24 Μαϊου και οι μαθητές θα εξεταστούν στα εξής μαθήματα:
Ιστορία (Θεωρητικής Κατεύθυνσης), Βιολογία (Θετικής Κατεύθυνσης), Χημεία – Βιοχημεία (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης – Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής),...
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Τεχνολογικής Κατεύθυνσης – Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).
ΑΟΔΕ
Δείτε τα θεματα στη ΑΟΔΕ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Τα θέματα τα οποία έχουν τεθεί στο μάθημα ΑΟΔΕ , είναι βατά.
Τα θέματα ανάπτυξης είναι μέτριου επιπέδου δυσκολίας.
Το θέμα σύντομης ανάπτυξης ευνοεί γενικότρεα ακόμα και μαθητές που δεν ήταν καλά προετοιμασμένοι.
Στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής υπήρχαν θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Για πρώτη φορά επαναλαμβάνεται ο Fayol, πολύ σύντομα σε σχέση με την προηγούμενη φορά που είχε ξανατεθεί
Τα θέματα ανάπτυξης είναι μέτριου επιπέδου δυσκολίας.
Το θέμα σύντομης ανάπτυξης ευνοεί γενικότρεα ακόμα και μαθητές που δεν ήταν καλά προετοιμασμένοι.
Στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής υπήρχαν θέματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Για πρώτη φορά επαναλαμβάνεται ο Fayol, πολύ σύντομα σε σχέση με την προηγούμενη φορά που είχε ξανατεθεί
Πανελλαδικές 2013: Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, εκτιμήσεις
ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ
Τα θέματα βιοχημείας είναι μεγάλης έκτασης και καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης.
Δεν παρουσιάζουν όμως καμία ιδιαίτερη δυσκολία. Μερικά από τα θέματα πολλαπλής επιλογής θέλουν μεγάλη προσοχή.
Το Α5 είναι περιγραφική οργανική χημεία και μπορεί να δυσκολέψει ο τρόπος επίλυσης.
Προσοχή στο Α5 και στο Β4 (εκτιμήσεις από το φροντιστήριο ΟΡΟΣΗΜΟ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ)
Βιοχημεία, Πανελλαδικές 2013: Θέματα, λύσεις
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Τα θέματα στη βιολογία κατεύθυνσης, είναι μέτριας δυσκολίας και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές που έχουν κατανοήσει πλήρως τα βιολογικά φαινόμενα που περιγράφονται στην εξετταστέα ύλη του σχολικού βιβλίου.
Το πρώτο και το δεύτερο θέμα δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία.
Το τρίτο θέμα αποτελεί μία κλασσική διασταύρωση διϋβριδισμού, όπου δίνονται οι φαινότυποι των απογώνων ενώ ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται για το τέταρτο θέμα το οποίο συνδυάζει βιολογικές έννοιες του δεύτερου και του τέταρτου κεφαλαίου με τη μορφή ασκήσεων (εκτίμηση από το φροντιστήριο ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ)
Πανελλαδικές 2013: Βιολογία κατεύθυνσης, απαντήσεις, εκτιμήσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα θέματα της ιστορίας απευθύνονται σε αρκετά καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Το θέμα Α1 περιέχει όρους μη αναμενόμενους και συνήθεις, όπως τις προηγούμενες χρονιές.
Η δεύτερη όμάδα περιλαμβάνει αρκετές πηγές προς εξέταση και απαιτεί σε ορισμένα σημεία κριτική ικανότηα και συνδιασμό ιστορικών γνώσεων. Σε γενικές γραμμές, τα θέματα χρήσζουν ιδιαίτερης προσοχης και θα απαντηθούν από υποψήφιους καλά προετοιμασμένους.
Πανελλαδικές 2013: Ιστορία Κατεύθυνσης, εκτιμήσεις
Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται την Παρασκευή με τα μαθήματα των Λατινικών κατεύθυνσης, της Ηλεκτρολογίας και της Χημείας κατεύθυνσης
Μετά τον σάλο που ξέσπασε με το λάθος θέμα Δ3 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας τα απρόοπτα συνεχίστηκαν και με την Φυσική κατεύθυνσης μετατρέποντας την ημέρα δύσκολη για όλους τους υποψηφίους.
Ενστάνσεις διατυπώθηκαν από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών για την ποιότητα των θεμάτων της Φυσικής.
Πιο αναλυτικά, σε ανακοίνωση της επιτροπής επίλυσης των θεμάτων, επισημαίνεται ότι τα θέματα κάλυπταν σχεδόν το εύρος της εξεταστέας ύλης. Ήταν απαιτητικά και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές, ωστόσο δεν είχαν την απαραίτητη διαβάθμιση. Τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης. Τρεις ερωτήσεις (Β2,Δ2,Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.
Η Επιτροπή υποστηρίζει, τέλος, ότι προκλήθηκε σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την Επιτροπή των Εξετάσεων, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, γεγονός που επιβάρυνε τη συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Η Επιτροπή υποστηρίζει, τέλος, ότι προκλήθηκε σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνισης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την Επιτροπή των Εξετάσεων, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, γεγονός που επιβάρυνε τη συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων: Δεν υπάρχει θέμα δεοντολογίας για τη Φυσική
Δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα Φυσική Κατεύθυνσης ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄, αποφάνθηκε η κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
Στην ανακοίνωση της ΚΕΕ αναφέρεται επίσης:
- Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
- Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
- Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
- Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄
Στην ανακοίνωση της ΚΕΕ αναφέρεται επίσης:
- Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
- Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
- Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
- Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄
Απορρίπτει τις καταγγελίες για το 4ο θέμα της Φυσικής το υπουργείο Παιδείας. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε,αναφέρει ότι δεν υφίσταται κανένα δεοντολογικό ζήτημα όσον αφορά τα χθεσινά θέματα της «Φυσικής Κατεύθυνσης»
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) του υπουργείου Παιδείας. αναφέρονται τα εξής:
1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) του υπουργείου Παιδείας. αναφέρονται τα εξής:
1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄.