Ενστάσεις για τα θέματα της Φυσικής των πανελλαδικών εξετάσεων, στην οποία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, διατυπώνει η Ενωση Ελλήνων Φυσικών.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι τα θέματα κάλυπταν...
σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης και ήταν απαιτητικά, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. Επίσης, η πλειοψηφία των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία, η οποία απέβαινε σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής, ενώ τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας και του σχολικού βιβλίου.
Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με την ΕΕΦ, η διευκρίνιση που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή εξετάσεων όχι μόνο δεν ήταν απαραίτητη, αλλά προκάλεσε σύγχυση στους υποψηφίους. Αντίθετα, «αναμενόμενα» και «βατά» χαρακτηρίζουν οι καθηγητές τα θέματα στο άλλο μάθημα κατεύθυνσης που εξετάστηκε χθες, τη Νεοελληνική Γλώσσα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εξέταση της Φυσικής ξεκίνησε με καθυστέρηση περίπου μιας ώρας, εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων σε περίπου δεκαπέντε εξεταστικά κέντρα.
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αναφορικά με τα θέματα στο μάθημα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Απάντηση στη μομφή της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για το Δ' θέμα των πανελλήνιων εξετάσεων έδωσε με ανακοίνωσή της η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με αυτή:
1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄.
Να υπενθυμίσουμε ότι η σημερινή ανακοίνωση της ΕΕΦ έθεσε ζήτημα δεοντολογίας σχετικά με το Δ’ ερώτημα στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, υποστηρίζοντας ότι «τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων».
Είχε προηγηθεί παρέμβαση με αντίστοιχο περιεχόμενο του αντιπροέδρου της Ένωσης Φυσικών στο ραδιόφωνο Βήμα 99,5 fm.
Η Ένωση των Φυσικών συντηρεί την κόντρα της με την επιτροπή των πανελληνίων, προς την οποία άσκησε χθες μομφή ότι τα θέματα που επέλεξε ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.
Αναλυτικότερα στη νέα της ανακοίνωση η Ένωση Ελλήνων Φυσικών αναφέρει:
1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013.
2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.
3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος.
4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων.
5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή».
«Τυχαίο γεγονός»
Για «σύμπτωση και τυχαίο γεγονός» κάνουν λόγο κύκλοι που πρόσκεινται στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επισημαίνοντας ότι το Δ’ θέμα της φυσικής, όπως διατυπώθηκε για τις πανελλαδικές, δεν είναι αυτούσιο το θέμα που υπάρχει αναρτημένο στην ιστοσελίδα, αλλά έχει παρόμοια φιλοσοφία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω ιστοσελίδα περιλαμβάνει περισσότερα από 5.000 θέματα φυσικής, ενώ είναι ευρέως γνωστή στους κύκλους των φυσικών και κατά καιρούς υπάρχει ζωηρή συζήτηση στο forum της για τις ενδεχόμενες λύσεις θεμάτων που αναρτώνται.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορεί να τεθεί ζήτημα διαβλητού των εξετάσεων για το Δ’ θέμα της Φυσικής μιας και το παρεμφερές με το επίμαχο θέμα αναρτήθηκε σε «τράπεζα» θεμάτων του διαδικτύο και όχι σε κάποιο εγχειρίδιο – «λυσάρι». Εξάλλου, όπως υποστηρίζουν φυσικοί με εμπειρία σε θέματα πανελληνίων, πραγματικά πρωτότυπα θέματα είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν καθώς καθημερινά ακόμα και στο διαδίκτυο, αλλά και στα φροντιστήρια διακινούνται παρεμφερή θέματα.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι τα θέματα κάλυπταν...
σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης και ήταν απαιτητικά, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. Επίσης, η πλειοψηφία των ερωτημάτων απαιτούσε αυξημένη μαθηματική επεξεργασία, η οποία απέβαινε σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής, ενώ τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας και του σχολικού βιβλίου.
Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με την ΕΕΦ, η διευκρίνιση που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή εξετάσεων όχι μόνο δεν ήταν απαραίτητη, αλλά προκάλεσε σύγχυση στους υποψηφίους. Αντίθετα, «αναμενόμενα» και «βατά» χαρακτηρίζουν οι καθηγητές τα θέματα στο άλλο μάθημα κατεύθυνσης που εξετάστηκε χθες, τη Νεοελληνική Γλώσσα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η εξέταση της Φυσικής ξεκίνησε με καθυστέρηση περίπου μιας ώρας, εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων σε περίπου δεκαπέντε εξεταστικά κέντρα.
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων αναφορικά με τα θέματα στο μάθημα της Φυσικής Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Απάντηση στη μομφή της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για το Δ' θέμα των πανελλήνιων εξετάσεων έδωσε με ανακοίνωσή της η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με αυτή:
1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων.
2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ.
3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα, τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.
4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα «Φυσική Κατεύθυνσης» ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄.
Να υπενθυμίσουμε ότι η σημερινή ανακοίνωση της ΕΕΦ έθεσε ζήτημα δεοντολογίας σχετικά με το Δ’ ερώτημα στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, υποστηρίζοντας ότι «τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων».
Είχε προηγηθεί παρέμβαση με αντίστοιχο περιεχόμενο του αντιπροέδρου της Ένωσης Φυσικών στο ραδιόφωνο Βήμα 99,5 fm.
Η Ένωση των Φυσικών συντηρεί την κόντρα της με την επιτροπή των πανελληνίων, προς την οποία άσκησε χθες μομφή ότι τα θέματα που επέλεξε ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής.
Αναλυτικότερα στη νέα της ανακοίνωση η Ένωση Ελλήνων Φυσικών αναφέρει:
1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013.
2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.
3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος.
4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων.
5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή».
«Τυχαίο γεγονός»
Για «σύμπτωση και τυχαίο γεγονός» κάνουν λόγο κύκλοι που πρόσκεινται στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επισημαίνοντας ότι το Δ’ θέμα της φυσικής, όπως διατυπώθηκε για τις πανελλαδικές, δεν είναι αυτούσιο το θέμα που υπάρχει αναρτημένο στην ιστοσελίδα, αλλά έχει παρόμοια φιλοσοφία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω ιστοσελίδα περιλαμβάνει περισσότερα από 5.000 θέματα φυσικής, ενώ είναι ευρέως γνωστή στους κύκλους των φυσικών και κατά καιρούς υπάρχει ζωηρή συζήτηση στο forum της για τις ενδεχόμενες λύσεις θεμάτων που αναρτώνται.
Σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, δεν μπορεί να τεθεί ζήτημα διαβλητού των εξετάσεων για το Δ’ θέμα της Φυσικής μιας και το παρεμφερές με το επίμαχο θέμα αναρτήθηκε σε «τράπεζα» θεμάτων του διαδικτύο και όχι σε κάποιο εγχειρίδιο – «λυσάρι». Εξάλλου, όπως υποστηρίζουν φυσικοί με εμπειρία σε θέματα πανελληνίων, πραγματικά πρωτότυπα θέματα είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν καθώς καθημερινά ακόμα και στο διαδίκτυο, αλλά και στα φροντιστήρια διακινούνται παρεμφερή θέματα.