Για αρχή, θα αρκεστούμε σε μια πρόταση από τον Βρετανό λόγιο RF Willetts που έγραψε ότι «με πολλούς τρόπους, ο Ερμής, είναι η πιο συμπαθητική, συγκεχυμένη, πολύπλοκη και, ως εκ τούτου, η πιο ελληνική θεότητα από όλους τους Ολύμπιους θεούς».
Τα κείμενα που αποδίδονται στον Ερμή τον Τρισμέγιστο διαμορφώθηκαν στην αρχαία Αίγυπτο στα χρόνια των Πτολεμαίων, 4ος έως 1ος αιώνας προ Χριστού, με βάση την αρχαία αιγυπτιακή Σοφία. Δεν είναι τα ίδια τα αρχαία αιγυπτιακά κείμενα.
Στην τελική τους διατύπωση, μεγάλο ρόλο παίζει η αρχαία ελληνική σκέψη. Ωστόσο το κείμενο του Τέλειου Λόγου, αποσπάσματα του οποίου θα δούμε στη συνέχεια, ίσως, είναι το μόνο που δέχτηκε την μικρότερη επίδραση της Ελληνικής Φιλοσοφίας.
Πότε έζησε ο Ερμής Τρισμέγιστος
Το πότε έζησε ο Ερμής Τρισμέγιστος ή Αιγύπτιος Θωθ ή ακόμα και Θωθ ο Ατλάντειος, είναι πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί, πόσο μάλλον να απαντηθεί με σιγουριά.
Γενικά, θεωρείται μυθική προσωπικότητα, οπότε η χρονολόγηση της είναι κάτι ανώφελο. Αν όμως θέλουμε να ακολουθήσουμε κάποια σχετικά μονοπάτια, τότε, έχουμε τα εξής:
Ο Μανέθων, ένας αρχαίος Αιγύπτιος αρχιερέας και ιστορικός, αναφέρει ότι τα βιβλία του Ερμή του Τρισμέγιστου αντέγραψε ο γνωστός Μωυσής από την Βίβλο, ο οποίος ήταν μυημένος στα αρχαία Αιγυπτιακά Μυστήρια, αφού γαλουχήθηκε και μεγάλωσε σε βασιλική αιγυπτιακή οικογένεια.
Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, ο Μωυσής υπολογίζεται να έζησε την εποχή που Φαραώ ήταν ο Akhenaten (Ακενατόν). περίπου γύρω στο 1300 π.Χ.
Ο πρώτος και μεγαλύτερος προφήτης στην Ελληνική παράδοση είναι ο Θεός Ερμής ή Ερμής Τρισμέγιστος κατά την Αιγυπτιακή εκδοχή.
Μεταξύ των μαθητών του φέρεται και ο Θεός Ήφαιστος. Ο Ερμής έζησε κατά άλλους το 9.000 π.Χ. ή κατ’ άλλους το 25.000 π.Χ. Αλλά, αν θεωρήσουμε ότι ο Ήφαιστος ήταν μαθητής του που έζησε σύμφωνα με τον Διογένη τον Λαέρτιο το 50.000 π.Χ, σημαίνει ότι ο Ερμής έζησε πριν το 50.000 π.Χ.
Άλλη εκδοχή: Ο Ορφέας αναφέρει πώς στην αρχή βασίλεψε ο Ουρανός που τον διαδέχτηκε ο Κρόνος. Μετά τον Κρόνο βασίλεψε ο Δίας και στη συνέχεια ο Διόνυσος (Ολυμπιόδωρος “Υπόμνημα στον Φαίδωνα” στα Ορφικά).
Ο Ερμής γεννήθηκε από την κόρη του Άτλαντα, την Μαία και υπηρέτησε σαν γραμματέας τον Κρόνο, αδελφό του Άτλαντα, μαρτυρία που επιβεβαιώνεται και στην “Ευαγγελική προπαρασκευή” του Ευσέβιου.
Γενικότερα, όμως, η ιστορία του Θώθ ή Ερμή του Τρισμέγιστου χάνεται πίσω στον χρόνο και στον πολιτισμό της μυθικής κόκκινης Αιγύπτου. Ένας πολιτισμός που έφτασε στο απόγειο του πριν από τον τελευταίο καταποντισμό της Ατλαντίδας.
Σε μερικές από τις αναγνώσεις του Edgar Cayce (Έντγκαρ Κέυση), γνωστός και ως Κοιμώμενος Προφήτης, ο οποίος έδινε απαντήσεις σε διάφορα ζητήματα ενώ βρισκόταν σε κατάσταση υπνωτιστικής έκστασης (1877-1945), ο Ερμής Τρισμέγιστος ή Θωθ εμφανίζεται να ήταν μηχανικός από την βυθισμένη Ατλαντίδα και ότι έχτισε ή σχεδίασε ή κατεύθυνε την κατασκευή των πυραμίδων της Αιγύπτου.
Διάφοροι μύθοι, θέλουν να τον παρουσιάζουν σαν ιερέα της μυθικής Ατλαντίδας, επιπλέον, πως ήταν εκείνος που ίδρυσε την πρώτη αποικία της χαμένης ηπείρου στη χώρα του Κεμ, την Αίγυπτο, την οποία κυβέρνησε επί 16.000 χρόνια, υπερβαίνοντας τα γήινα όρια για τον θάνατο. Αυτός είναι και ένας λόγος που τον ονομάζουν Θωθ ο Ατλάντειος.
Μεταξύ μας, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι το εύρος ανάμεσα στο 1.300 και 50.000 π.Χ. είναι πάρα πολύ μεγάλο και δεν είναι εύκολο να επισημάνεις μια χιλιετία.
Αυθαίρετα, λοιπόν, θα επιλέξουμε να προτιμήσουμε ότι έζησε και βασίλεψε κάπου μεταξύ 20.000 και 25.000 χρόνια πριν, καθώς διάφορες εκτιμήσεις συνδέουν την ύπαρξή του με την Ατλαντίδα, σε αυτά περίπου τα χρονικά πλαίσια.
Όμως, όποτε και να έζησε, είτε σαν μυθικό είτε σαν ιστορικό πρόσωπο, τα κείμενα που αποδίδονται στον Ερμή Τρισμέγιστο είναι υπαρκτά, πραγματικά και υπάρχουν ακόμα και σήμερα.
Ο Τέλειος Λόγος
Ο Τέλειος Λόγος σώθηκε μόνο στη Λατινική του μετάφραση. Το ελληνικό κείμενο, δηλαδή το πρωτότυπο, σωζόταν ολόκληρο τουλάχιστον έως τον 4ο αιώνα μ.Χ. Μία σύγκριση με τα ελληνικά αποσπάσματα που έχουν σωθεί, δείχνει ότι η λατινική μετάφραση αλλού πλατειάζει και αλλού γίνεται μάλλον περιληπτική.
Ο Τέλειος Λόγος είναι ένας διάλογος που γίνεται από τον Ερμή τον Τρισμέγιστο στον Ασκληπιό, αλλά όχι τον θεό.
Τα ονόματα Ασκληπιός, Τατ και Άμμωνας που αναφέρονται σε όλη την έκταση του λόγου, δεν αναφέρονται σε θεούς αλλά σε ανθρώπους μυημένους ή μαθητές που ακολουθούν τις διδαχές του Ερμή του Τρισμέγιστου, οπότε και τους έχουν αποδοθεί προς τιμήν των θεών.
Ο Τέλειος Λόγος – και ειδικότερα το τμήμα που θα δούμε – είναι κείμενο αποκαλυπτικό. Είναι εντυπωσιακή η παρεμβολή προφητειών που δεν υπάρχουν στα άλλα Ερμητικά Κείμενα που έχουν σωθεί.
Αναφέρονται στην Αίγυπτο όπου κατοικούσαν οι θεοί και τώρα απομακρύνονται. Ωστόσο, σε αρκετά σημεία εκτιμάται πως ενώ η Αίγυπτος είναι το κέντρο του λόγου, το κλίμα της προφητείας εκτείνεται και πέραν αυτής, όπως περίπου συμβαίνει με τις εβραϊκές προφητείες.
Η προφητεία για το σήμερα
“Αγνοείς, λοιπόν, Ασκληπιέ, ότι η Αίγυπτος είναι το αντίγραφο του ουρανού ή πιο σωστά του μέρους όπου μεταφέρονται και προεκτείνονται εδώ κάτω όλες οι ενέργειες που κυβερνάνε και θέτουν σε λειτουργία τις ουράνιες δυνάμεις; […] Η γη μας είναι το ιερό όλου του κόσμου”
Λόγω της ασέβειας “θα έρθει κάποιος καιρός όπου […] οι θεοί θα εγκαταλείψουν τη γη και θα ξαναφύγουν για τον ουρανό εγκαταλείποντας την Αίγυπτο. […] Ένας γείτονας βάρβαρος θα εγκατασταθεί στην Αίγυπτο. […] Οι άνθρωποι εγκαταλελειμμένοι από τους θεούς θα πεθάνουν όλοι.
Και τότε, χωρίς θεό και ανθρώπους, η Αίγυπτος θα μεταβληθεί σε έρημο. […] Από το αίμα που θα χυθεί θα ξεχειλίσουν τα ποτάμια και θα μολυνθούν και τα άγια νερά τους από το αίμα, αλλά δεν θα βγουν από την κοίτη τους. Και θα υπάρχουν περισσότεροι νεκροί παρά ζωντανοί”
“Η ίδια η Αίγυπτος αφήνεται να παρασυρθεί […] Θα βρωμίσει από ακόμα πιο σοβαρά εγκλήματα. […] Και εκείνη την εποχή, κουρασμένοι από τη ζωή, οι άνθρωποι δεν θα βλέπουν πια τον κόσμο ως κάτι άξιο θαυμασμού και του σεβασμού τους.
Αυτό το όλον (η φύση) που είναι αγαθό, το θαυμαστότερο που μπορούσε να αντικρίσει κανένας στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, θα βρίσκεται σε κίνδυνο καταστροφής και οι άνθρωποι θα το εκτιμούν ως βάρος.
Από δω και μπρος θα βρίσκεται σε περιφρόνηση. Και θα πάψουν να αγαπούν το σύνολο του κόσμου, το απαράμιλλο έργο του θεού.[…]”
“Γιατί θα προτιμούνται τα σκοτάδια από το φως. Θα κρίνουν πιο χρήσιμο να πεθάνουν παρά να ζήσουν. Κανένας δεν θα σηκώνει πια τα μάτια προς τον ουρανό. Ο ευσεβής θα θεωρείται τρελός και ο ασεβής σοφός. Ο παράφορος θα περνάει για σοβαρός και ο χειρότερος εγκληματίας για αγαθός.
Η ψυχή και όλες οι πίστεις που συνδέονται μαζί της […] θα προκαλούν μόνο γέλια και, ακόμα χειρότερα, θα βλέπουν σε αυτά τη ματαιότητα. […] Θα είναι πολύ μεγάλο έγκλημα, στα νομικά πλαίσια του όρου, η αφοσίωση στην πνευματική θρησκεία. Θα δημιουργηθεί ένα καινούργιο δίκαιο και καινούργιος νόμος.”
Ο Ερμής Τρισμέγιστος συνεχίζει λέγοντας: “Οι μόνοι που (θα) παραμένουν ενιαίοι (θα) είναι οι άγγελοι του κακού που αναμιγνύονται με τους ανθρώπους και τους εξαναγκάζουν, τους δυστυχισμένους, σε κάθε υπερβολή ενός τολμηρού εγκλήματος, τους εξωθούν σε πολέμους, σε ληστείες, σε απάτες και σε ό,τι είναι αντίθετο στη φύση της ψυχής.
Και τότε, η Γη θα χάσει την ισορροπία της, η θάλασσα δεν θα είναι πλατιά, στον ουρανό δεν θα υπάρχουν αστέρια. Οι ουράνιες φωνές θα υποχρεωθούν σε απόλυτη σιωπή. Οι καρποί της γης θα σαπίσουν, το έδαφος δεν θα είναι πια γόνιμο και ο άντρας θα γίνει πνικτικός.”
“Και αυτός θα είναι ο γηρασμός του κόσμου: η έλλειψη θρησκείας, η αταξία, η σύγχυση όλων των αγαθών. Και όταν όλα τούτα τα πράγματα θα εκπληρωθούν […] ο δημιουργός θα προσπαθήσει […] να εκμηδενίσει την κακία εξαφανίζοντάς την με έναν κατακλυσμό ή με μία πυρκαγιά ή με λοιμώδης αρρώστιες που θα απλωθούν σε διάφορα μέρη. Και ύστερα θα ξαναφέρει τον κόσμο στην παλιά του ομορφιά. […]”
Στο “πώς θα γίνει αυτή η αναγέννηση του κόσμου”, ανάμεσα σε άλλα αναφέρει: “Όσο για τους θεούς που η εξουσία τους δεν ασκείται στη Γη θα αντικατασταθούν μία μέρα και θα εγκατασταθούν σε μία πόλη, στα έσχατα όρια της Αιγύπτου, μία πόλη που θα ιδρυθεί προς τη μεριά της δύσης του Ήλιου όπου θα αναδυθούν από τη γη και από τη θάλασσα όλες οι φυλές των θνητών.
Για το ποια θα είναι η “πόλη που θα ιδρυθεί προς τη μεριά της Δύσης του Ήλιου”, δίνονται πολλές ερμηνείες. Κατά την άποψή μας και σε συσχετισμό με την ατλαντική καταγωγή του Ερμή του Τρισμέγιστου, θα μπορούσε να είναι η Νότιος Αμερική με επίκεντρο την Βραζιλία, όπου σύμφωνα με άλλες πηγές υποτίθεται πως ήταν αποικία της Ατλαντίδας – και είναι ακόμα, αλλά υπόγεια, για τους επιζώντες, όπως όταν η πριγκίπισσα της Telos αποκαλύπτει τον υπόγειο πολιτισμό, κάτω από το Όρος Shasta της Καλιφόρνιας.
Άλλες θεωρίες ερμηνεύουν το σημείο αυτό ως, ανάδυση της βυθισμένης Ατλαντίδας, η οποία θα συμβεί κατά τη διάρκεια των φυσικών καταστροφών που περιγράφονται.
Η αναφορά στο ότι “η Γη θα χάσει την ισορροπία της” δείχνει να είναι μια πιθανή ένδειξη ότι θα μπορούσε να αναφέρεται στην εποχή μας, στο σήμερα, στο κοντινό αύριο, εφόσον έμμεσα φαίνεται να υπονοείται είτε ανατροπή των πόλων, είτε του μαγνητικού πεδίου ή κάτι σχετικό που θα επηρεάσει σοβαρά τον πλανήτη και την κλίση του άξονα που έχει ως τώρα, Ένα γεγονός που ορισμένοι επιστήμονες φαίνεται να εκτιμούν ότι άργησε και αναμένουν να συμβεί, αλλά δεν μπορούν να προσδιορίσουν το πότε.
Μια ακόμα ένδειξη ότι η προφητεία του αναφέρεται στο σήμερα, αλλά παράλληλα και ένα τελικό συμπέρασμα που θα μπορούσε να βγει από όλα αυτά, είναι ότι ο άνθρωπος ασεβεί και δείχνει ασέβεια προς κάθε κατεύθυνση.
Ασέβεια ως προς τα θεία (τουλάχιστον όπως τα αντιλαμβανόντουσαν τότε). Ασέβεια προς τον ίδιο τον άνθρωπο.
Ασέβεια στις έννοιες και την ανθρώπινη κρίση, μεγάλη παραπλάνηση, παραποίηση ή/και νοητική επίθεση, γεγονός που αναβαθμίζεται συνεχώς τις τελευταίες δεκαετίες.
Ασέβεια προς την φύση με τις γνωστές παρενέργειες των τελευταίων χρόνων που οι επιστήμονες ονομάζουν Κλιματική Αλλαγή ή Κλιματική Κρίση.
Αποτέλεσμα; Η Γη, μαζί με τα πλανητικά όντα/θεότητες που επιβλέπουν και επιτηρούν, θα αποκαταστήσουν την προηγούμενη τάξη και την αναγέννηση όλων των αγαθών, αλλά με τρομερές συνέπειες για την ανθρωπότητα. Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού θα εξαφανιστεί για να στηθεί εκ νέου.
*Για την σύνταξη του άρθρου “Ερμής Τρισμέγιστος: Προφητεία 20.000 ετών για το Σήμερα” αξιοποιήθηκαν στοιχεία από fainareti, gnosis.org, tapatalk.com και τέλος, από τα Ερμητικά Κείμενα των εκδόσεων Παρασκήνιο, την εισαγωγή των Α και Β τόμων, καθώς και αποσπάσματα από το λατινικό κείμενο σε μετάφραση του Περικλή Ροδάκη.
diadrastika / Image by Enrique Meseguer from Pixabay