Γαργαλιστικές λεπτομέρειες για την προσωπικότητα της περίφημης μαντάμ Κλόντ και την ερωτική ζωή των διάσημων πελατών της σετ φέρνει στο φως το περιοδικό Vanity Fair, το οποίο φιλοξενεί ένα πολύ HOT άρθρο του παρ' ολίγον βιογράφου της 91χρονης Κλόντ, Ουίλιαμ Στάντιεμ...
Ποια ήταν η μαντάμ Κλόντ; Για όσους ακούτε πρώτη φορά το όνομα της, η Στάντιεμ υπήρξε διάσημη «τσατσά», αφού διατηρούσε τον διασημότερο οίκο ανοχής τις δεκαετίες του 1960 και 1970 στο Παρίσι, όπου παρέλαυνε όλο το «αφαν γκατέ» της εποχής.
Σύμφωνα με τον παρ’ ολίγο βιογράφο της μαντάμ Κλόντ ανάμεσα στο πλούσιο πελατολόγιο της διάσημης μαντάμ ήταν ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο οποίος φέρεται να είχε επισκεφθεί τον οίκο ανοχής μαζί με την τότε σύντροφό του, Μαρία Κάλλας.
«Οι απαιτήσεις τους ήταν τόσο αρρωστημένες, που με έκαναν να κοκκινίσω» είχε πει στον Στάντιεμ η μαντάμ Κλοντ, όταν οι δυο τους είχαν αποφασίσει να γράψουν ένα βιβλίο, το οποίο όμως τελικά δεν βρήκε πρόθυμο εκδότη.
Στους διάσημους πελάτες της συγκαταλεγόταν και ο Τζον Κένεντι, ο οποίος φέρεται να ζήτησε μια κοπέλα «που να μοιάζει στην Τζάκι, αλλά να είναι πιο σέξι». Ο μεγιστάνας της Fiat, Τζιάνι Ανιέλι, ανήκε στους «φίλους» της μαντάμ, όπως της άρεσε να αποκαλεί τους πελάτες της, που μάλιστα κάποια φορά μετά από ένα πάρτι οργίων πήρε τις κοπέλες στη λειτουργία.
Τον οίκο ανοχής της επισκέπτονταν τότε και ο Μάρλον Μπράντο, ο Μουαμάρ Καντάφι, ο Ρεξ Χάρισον, ενώ ο σάχης της Περσίας ζητούσε να του στέλνουν στο παλάτι του κοπέλες κάθε εβδομάδα με αεροπλάνο. Ούτε ο Ισραηλινός στρατηγός Μοσέ Νταγιάν είχε γλιτώσει από τη γοητεία των «κύκνων» της Κλοντ, όπως και ο ζωγράφος Μαρκ Σαγκάλ, που ζωγράφιζε τις κοπέλες και τους χάριζε τα σκίτσα του.
Οι πελάτες της μαντάμ Κλοντ ήταν υπουργοί, πολιτικοί, αξιωματούχοι, βασιλείς, ηθοποιοί. Ο Στάντιεμ αποκαλύπτει ακόμη ότι η CIA χρησιμοποιούσε τις γυναίκες της για να κρατήσει ψηλά το ηθικό εκείνων που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και Βιετνάμ στο Παρίσι το 1973.
Σύμφωνα δε με άρθρο της Chicago Tribune την εποχή που η Γαλλίδα προαγωγός προσπαθούσε να ανακάμψει μετά από δικαστική περιπέτεια, το 1987, στους κύκλους των παλιών πολιτικών έλεγαν ότι μπορεί μεν η μαντάμ Κλόντ να ήταν κακιά με όλους, ωστόσο το γαλλικό κράτος έδειξε αγνωμοσύνη και θα έπρεπε να την τιμήσει με το μετάλλιο της λεγεώνας της τιμής για τις υπηρεσίες της.
«Θυμηθείτε πόσο βασίζονταν σε εκείνη όταν έρχονταν στο Παρίσι οι ηγέτες του Τρίτου κόσμου. Σκεφτείτε πόσα αεροσκάφη Μιράζ πούλησε η μαντάμ Κλοντ» τονίζονταν στο άρθρο.
Από όσα έχουν γραφτεί για εκείνη κατά καιρούς, συμπεραίνει κανείς ότι όντωςδιατηρούσε πολύ στενές σχέσεις με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, μέχρι να ανέβει στην εξουσία ο Ζισκάρ ντ' Εστέν.
Μέχρι τότε, η ίδια είχε εξομολογηθεί ότι διατηρούσε μια κρεβατοκάμαρα στο γραφείο της για να μπορεί να εξυπηρετήσει μια γρήγορη «επίσκεψη» κάποιου υπουργού.
Μια γυναίκα με τρομερή εξουσία
Όπως αναφέρει το Έθνος, στο βιβλίο που έγραψαν δύο τότε νεαρές κοπέλες για τα κορίτσια της μαντάμ Κλοντ, το 1974, με τίτλο «Ο ροζ στρατός της Μαντάμ Κλοντ», την περιέγραφαν ως μια γυναίκα με τρομερή εξουσία. «Η μαντάμ Κλοντ είναι μια αυτοκρατορία. Από τον Ειρηνικό Ωκεανό μέχρι τα σύνορα της Ρωσίας και του Αφγανιστάν.
Έχει κερδίσει από την αρχή της καριέρας της περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια (θυμίζουμε ότι μιλάμε για το 1974). Έχει διασυνδέσεις στις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Ιταλία, το Βέλγιο και εκπροσώπους στη Γερμανία και τη Σουηδία. Είναι η χαρά των ταξιδιωτικών πρακτορείων, αφού αγοράζει τουλάχιστον 50 αεροπορικά εισιτήρια κάθε βδομάδα.
Τη στηρίζουν πολιτικοί και η αστυνομία. Έχει πελάτες με κύρος: πρίγκιπες και βασιλείς στη Μέση Ανατολή, την Αφρική, τον αραβικό κόσμο, ηγέτες στον πολιτικό και οικονομικό τομέα και ταυτόχρονα στη βιομηχανία, την αγορά ακινήτων, τη δημοσιογραφία και τον κινηματογράφο. Το πρώτο ευρωπαϊκό χαρέμι την εποχή των πετροδολαρίων».
Η μαντάμ Κλοντ ήταν πολύ αυστηρή στην επιλογή των κοριτσιών της, για τα οποία ξόδευε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια προκειμένου να γίνουν κομψές, όμορφες και καλλιεργημένες. Είχε εμμονή με την ομορφιά, αφού, όπως έχει παραδεχτεί σε συνέντευξή της, η ίδια ήταν μάλλον άσχημη στα νιάτα της.
Στο πρώτο τους ραντεβού μαζί της, τα κορίτσια, που συνήθως ήταν μοντέλα και Σκανδιναβές, έπρεπε να αδειάσουν την τσάντα τους. Αν είχαν μέσα οτιδήποτε άχρηστο, τις έδιωχνε. Το ίδιο ίσχυε και αν φορούσαν φθαρμένα παπούτσια.
Η «θείτσα», όπως την αποκαλούσαν τα κορίτσια, απαιτούσε να έχουν διακριτικά βαμμένα νύχια και τέλειο σώμα, ενώ επέλεγε η ίδια την γκαρνταρόμπα τους, μέχρι και τα εσώρουχά τους, τα οποία θα έπρεπε να είναι λευκά.
Είχε, κατά δική της ομολογία, κάποιους στενούς φίλους, οι οποίοι «δοκίμαζαν» τα καινούργια κορίτσια για να αποφασιστεί αν θα παραμείνουν στον οίκο της ή όχι.
Επιχείρησε να «στρατολογήσει» την Τζόαν Κόλινς
Η Μαντάμ Κλοντ διέφυγε το 1977 στις ΗΠΑ, καταζητούμενη στη Γαλλία για φοροδιαφυγή. Η ίδια υποστήριξε ότι δεν ήθελε να πληρώσει επειδή το κράτος του Ντ' Εστέν δεν την αναγνώριζε ως νόμιμη επιχείρηση. «Δεν θέλω το γαλλικό κράτος να γίνει προαγωγός με τα λεφτά μου» είχε πει.
Στο Λος Αντζελες φέρεται να προσπάθησε ανεπιτυχώς να στρατολογήσει τη νεαρή τότε Βρετανίδα ηθοποιό Τζόαν Κόλινς ως έναν από τους «κύκνους» της. Στα απομνημονεύματά της του 1997, η Κόλινς θυμάται: «Η μαντάμ Κλοντ μού είπε: 'Ο άντρας σου δεν χρειάζεται να μάθει τίποτα και θα μπορείς να βγάλεις και το χαρτζιλίκι σου'».
Επισήμως, πάντως, η μαντάμ Κλοντ είχε ανοίξει επιχείρηση με γλυκά, ένα από τα οποία ονομαζόταν «πηγή της αγάπης». Δύσκολα βέβαια θα μπορούσε να φανταστεί κανείς ότι τα παρασκεύαζε η ίδια αφού είχε παραδεχτεί ότι «υπάρχουν δύο τρόποι για να βγάλει κανείς λεφτά.
Το φαγητό και το σεξ. Δεν υπήρξα όμως ποτέ καλή στην κουζίνα». Πάντως η ίδια φέρεται να απεχθανόταν το σεξ, παρότι παντρεύτηκε δύο φορές. Δεν ζούσε, όμως, με κανέναν από τους συζύγους της και αρνιόταν ότι ήταν παθιασμένη.
«Παθιάστηκα μια φορά στα 30 μου χρόνια και ήταν λάθος». Ισχυρίζεται ότι δεν το επανέλαβε ποτέ. Η διάσημη μαστροπός επέστρεψε το 2000 στη Γαλλία, όπου εξέτισε σύντομη ποινή κάθειρξης για τα φορολογικά της αδικήματα.
Έπαιρνε το 30% από κάθε κορίτσι
Η ζωή της έγινε ταινία με πρωταγωνίστρια τη Φρανσουάζ Φαμπιάν, η οποία τη γνώρισε από κοντά για να ενσαρκώσει καλά τον ρόλο. Δεν θα έλεγε κανείς ότι τη συμπάθησε: «Είναι μια απαίσια γυναίκα που αντιπαθεί τόσο τους άντρες όσο και τις γυναίκες. Οι άντρες είναι πορτοφόλια.
Οι γυναίκες είναι τρύπες... Κάθε φορά που αναλάμβανε ένα κορίτσι, πλήρωνε τεράστια ποσά για τη μεταμόρφωσή του (ρούχα Dior, αξεσουάρ Vuitton, τους καλύτερους κομμωτές, μακιγιέρ, γιατρούς).
Το αποτέλεσμα ήταν το κορίτσι να είναι χρεωμένο για πάντα σε εκείνη, η οποία λάμβανε από κάθε κορίτσι το 30% της αμοιβής της. Μάλιστα, ήθελε να τους παίρνει περισσότερα αλλά φοβόταν ότι θα την έκλεβαν αν το έκανε».
Πάντως πολλά από τα κορίτσια της παντρεύτηκαν αργότερα αριστοκράτες και πολιτικούς.